Zdrowie na talerzu

22 maja 2020

Koktajl malinowo-truskawkowy

1 garść mrożonych malin
+ 1 garść mrożonych truskawek
+ 2 łyżki jogurtu naturalnego
+ 1 łyżeczka siemienia lnianego lub oleju lnianego

PRZYGOTOWANIE: Owoce należy rozmrozić. Wszystkie składniki z przepisu włóż do blendera i zmiksuj na gładką masę. Można spożywać schłodzone.

Zdrowie na talerzu

Jajka faszerowane kaszą jaglaną z rzeżuchą

1/2 szklanki kaszy jaglanej
+ 5 jaj
+ rzeżucha
+ pieprz do smaku

PRZYGOTOWANIE: Kaszę jaglaną wsyp do sitka i opłucz pod kranem z gorącą wodą, aż zacznie lecieć przeźroczysta woda. W garnku doprowadź wodę do wrzenia i wsyp kaszę. Delikatnie mieszaj, by nie przywarła do dna. Następnie gotuj około 18 minut na małym gazie, już nie mieszając. Wyłącz gaz i poczekaj, aż nadmiar wody odparuje.

Ugotowane jajka obierz i przekrój wzdłuż. Delikatnie wyjmij żółtko. Rozetrzyj je widelcem, dodając kaszę i pieprz do smaku oraz posiekaną rzeżuchę. Wszystko wymieszaj, by móc faszerować ‘’łódeczki’’ z białek powstałą masą.

Zdrowie na talerzu

Zdrowe pesto z bazylii z ciemnym makaranoem

3 garście liści świeżej bazylii
+ 2 łyżki startego parmezanu
+ 2 łyżki słonecznika
+ 2 łyżki migdałów w płatkach
+ 1 ząbek czosnku
+ 4 łyżki oliwy z oliwek
+ odrobina pieprzu
+ ugotowany ciemny makaron

PRZYGOTOWANIE: Bazylię opłucz. Słonecznik i płatki migdałowe podpraż na suchej patelni. Wszystko wsyp do wysokiego naczynia wraz z parmezanem i dokładnie zmiksuj. Dodaj ugotowany makaron.

Zdrowie na talerzu

Zdrowie na talerzu
Specjalista
Aspazji
Więcej informacji o: