Propozycja zdrowej zmiany

24 kwietnia 2020

Pożywne śniadanie

1 kubek jogurtu greckiego
+ 1 duże jabłko
+ 1 łyżka suszonej żurawiny
+ 1 łyżka płatków owsianych
+ 1 łyżeczka orzechów włoskich
+ 3 orzechy laskowe
+ 1 łyżka namoczonych rodzynek
+ 1 płaska łyżeczka miodu naturalnego
+ szczypta cynamonu

PRZYGOTOWANIE: Jabłko obierz i pokrój w kostkę. Wraz z żurawiną przełóż do garnka, podlej dwiema łyżkami wody i pruż przez około 4 minuty. Na koniec dodaj miód i cynamon. W wysokiej szklance warstwowo ułóż połowę jabłek, jogurt, płatki owsiane, rodzynki, jogurt, pozostałą część jabłek oraz orzechy na samej górze.

Propozycja zdrowej zmiany

Placuszki z ananasem

3 łyżki płatków owsianych
+ 4 łyżki jogurtu naturalnego
+ 1 jajko
+ 2 plastry ananasa surowego

PRZYGOTOWANIE: Płatki owsiane zmiel na mąkę, dodaj jajko i jogurt. Dokładnie wymieszaj. Smaż małe placuszki na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu. Ułóż na plackach plastry ananasa.

Propozycja zdrowej zmiany

Zdrowe batony

0,5 kg płatków owsianych np. górskich
+ 5 łyżek miodu naturalnego
+ 50 g siemienia lnianego
+ 50 g sezamu
+ 100 g suszonej żurawiny
+ 150 g pestek słonecznika i dyni (po połowie każdych lub więcej tych, które lubimy)
+ 50 g orzechów laskowych
+ 100 g orzechów włoskich
+ 3 białka jaja
+ 1 całe jajo
+ 3-4 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego
+ papier do pieczenia

PRZYGOTOWANIE: Wszystkie składniki umieść w dużej misce i bardzo dokładnie wymieszaj. Dużą blachę wyłóż papierem do pieczenia. Wsyp mieszankę i zwilżoną łyżką wciśnij mocno w dno. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.

Propozycja zdrowej zmiany

Propozycja zdrowej zmiany
Specjalista
Aspazji