Zadbaj o siebie latem

2 lipca 2016

Każda pora roku to nowe wyzwania w pielęgnacji Twojego ciała. Lato ma swoje uroki, ale ciało jest wtedy szczególnie narażone na działanie intensywnych promieni słonecznych i słonej morskiej wody. Brak odpowiedniej opieki, zarówno na zewnątrz jak i od wewnątrz, może przyspieszać wysuszanie skóry, a co za tym idzie starzenie się, powstawanie zmarszczek i przebarwień. Zatem lepiej zapobiegać nieprzyjemnym skutkom i w pełni cieszyć się latem. Odpowiednie zabiegi i dieta pozwolą Ci na utrzymanie zdrowej i pięknej cery, a także na dłuższe zatrzymanie opalenizny.

Pij wodę mineralną

Nawadniaj organizm od wewnątrz. To szczególnie ważne w okresie upałów, kiedy organizm narażony jest na odwodnienie. Najlepiej pić małymi łykami, średnio lub wysokozmineralizowaną wodę, która dostarczy cennych minerałów. Staraj się wypijać ok. 8 szklanek dziennie, a pierwszą tuż po przebudzeniu. Odpowiednia ilość wody pomaga także w zachowaniu ładnej sylwetki, zmniejsza uczucie głodu, zapobiega zmęczeniu, bólom głowy i suchości skóry. Natomiast regularne wypijanie szklanki ciepłej wody ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny, na 15­-30 minut przed śniadaniem, poprawi trawienie, pomoże w odchudzaniu i utrzymaniu dobrej kondycji skóry.

Jedz dużo owoców i warzyw

Dzięki diecie możesz poprawić swoje samopoczucie i wygląd. Zdrowa, letnia dieta powinna uwzględniać odpowiednieporcje białek, węglowodanów i nienasyconych tłuszczy, a także być bogata w witaminy i minerały. Lato to sezon na warzywa i owoce, dlatego należy jeść ich jak najwięcej. O tej porze roku zazwyczaj nie mamy ochoty na obfite porcje, więc jest to dobry moment na komponowanie lekkich, a zarazem odżywczych posiłków. Jeśli potrzebujesz orzeźwienia, pij schłodzone koktajle z owoców, a zamiast wysokokalorycznych lodów, wybierz owocowe sorbety lub zrób domowe lody. Pamiętaj, że racjonalna dieta opiera się na pięciu zdrowych regularnych posiłkach. Nie rezygnuj także z ruchu i korzystaj ze sportów, które możesz uprawiać latem. Odpowiednia dieta i dawka sportu pomogą Ci utrzymać jędrną skórę i dobry humor.

642

Nawilżaj całe ciało

Słońce, słona woda, wiatr i piasek niekorzystnie wpływają na stan Twojej skóry, dlatego ważne jest jej właściwe nawilżenie. By uniknąć przesuszenia, przed opalaniem stosuj kremy nawilżające, a po kąpielach słonecznych kremy natłuszczające. Uczyń z tego rytuał i codziennie rano i wieczorem nakładaj na twarz lekki krem nawilżający, a na resztę ciała balsam lub lotion. Jeśli Twoja skóra jest szczególnie sucha i wrażliwa stosuj dermokosmetyki. Latem najważniejsze jest intensywne nawilżanie całego ciała.

Zabiegi na lato

Złuszczanie naskórka jest bardzo ważne, ale peelingi medyczne najlepiej wykonywać wczesną wiosną lub jesienią, kiedy nie jesteśmy narażeni na nadmierną ekspozycję słoneczną. Peelingi wykonywane latem niosą ryzyko powstania przebarwień, które bardzo trudno jest usunąć. W sezonie wakacyjnym możemy wykonywać zabiegi firmy Dermalogica, które opierają się na profesjonalnej analizie skóry FaceMapping. Pozwala ona na precyzyjne zdiagnozowanie określonych problemów Twojej cery.Dzięki tej analizie terapeuta skóry może indywidualnie dobrać kosmetyki dopasowane do Twoich potrzeb. Taki zabieg odpowiednio oczyści, nawilży oraz odświeży skórę twarzy, szyi i dekoltu. W trakcie usługi wykonywany jest również masaż, który pomoże nam się odprężyć i zrelaksować. Każdego dnia, szczególnie latem, nasza skóra narażona jest na działanie różnych czynników zewnętrznych. Wymaga więc odpowiedniej ochrony, dlatego tak ważny jest dobór odpowiedniej pielęgnacji, aby czerpać radość ze zdrowej i promiennej skóry.

Stosuj kremy ochronne

Nie możesz zapomnieć o stosowaniu kremów z filtrem UV, które uchronią Cię przed poparzeniami słonecznym, późniejszymi przebarwieniami, a nawet rozwojem raka skóry. Pamiętaj, że lepiej zapobiegać, niż leczyć, dlatego zanim wyjdziesz na słońce nałóż krem z odpowiednim faktorem ochronnym. Skórę należy chronić nie tylko podczas wylegiwania się na plaży, ale za każdym razem, gdy mamy styczność ze słońcem. Jednak nawet najwyższy filtr nie daje całkowitej gwarancji bezpieczeństwa, dlatego nie wyleguj się zbyt długo na piasku. Zachowaj szczególną uwagę w godzinach między 11 a 15, gdyż wtedy promienie słoneczne są najbardziej intensywne i szkodliwe. Słońce nie jest jednak naszym wrogiem, gdyż pomaga organizmowi w produkcji witaminy D. Dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę zapewnia już 15 minut na słońcu.

Zachowaj opaleniznę na dłużej

Istnieje też kilka sposobów na to, by cieszyć się opalenizną dłużej. Opalona skóra wymaga odpowiedniej pielęgnacji. Codzienne nawilżanie zapobiegnie szybkiej utracie ciemniejszego koloru, a cotygodniowy lekki peeling usunie martwy naskórek i wyrówna koloryt. Możesz również użyć balsamu brązującego lub samoopalacza. W przypadku balsamu brązującego efekt będzie widoczny dopiero po kilku dniach, ale nie niesie on ryzyka przebarwień, a także wysuszenia skóry. Natomiast dzięki samoopalaczowi uzyskasz efekt już po kilku godzinach, jednak jego nałożenie musi być precyzyjne, by uniknąć nieestetycznych smug. Takie domowe zabiegi ożywią barwę Twojej opalenizny. 

Podtrzymaniu ciemniejszego koloru służą również witamina A, C i witaminy z grupy B. Witaminy A możesz szukać pod postacią roślinnego beta­karotenu. Zajadaj się więc marchewką, dynią, szpinakiem czy brokułami. Źródłem witaminy C są owoce cytrusowe, a także owoce pestkowe. Natomiast witaminy z grupy B znajdziesz np. w mięsie, jajach, mleku, produktach zbożowych czy kaszach.

Lato to dobra okazja, by przerzucić się na zdrową, lekką dietę, bogatą w warzywa i owoce, a także świetna pora na podjęcie różnych aktywności fizycznych. Już odpowiednia dieta i dawka ruchu pozytywnie wpłyną na stan Twojej cery i całego organizmu. Dodatkowo możesz zadbać o swoje ciało, stosując odpowiednie zabiegi nawilżające i poprawiające kondycję skóry

Uważaj jednak na takie, które mogą powodować przebarwienia. Aby bezpiecznie korzystać z dobrodziejstw słońca, nie zapomnij o nakładaniu kremu z filtrem ochronnym i nie przesadzaj z opalaniem. 

Właściwa pielęgnacja ciała pozwoli Ci w pełni cieszyć się urokami lata.

642Zdjęcie Izabeli Garbacz | Instytut Aspazja
lic.
Izabela
Garbacz